CELE KONSUMPCYJNE

Czy cele konsumpcyjne i dążenie społeczeństw do dostat­ku generują — przez marketing i komercjalizację wszystkiego (zgodnie z profitowy­mi motywacjami biznesu i konkurencyjnością) — ów nowy tryb tworzenia wiedzy, czy też tryb ten jest narzucany przez sferę biznesu, reklamę itp.? Pytanie brzmi: Czy biznes jedynie „odpowiada” na zmiany społeczne, czy też je „kreatywnie wymusza”? Trzeba też pamiętać, iż w obszarze wiedzy rynek — mimo wspomnianych tendencji —  nie jest czynnikiem wszechokreślającym. Niezmiernie ważną rolę odgrywają in­stytucje produkujące wiedzę: uniwersytety, rządowe (państwowe) ośrodki badawcze, laboratoria korporacji. W dyskusjach na temat gospodarki opartej na wiedzy nie spo­sób pominąć roli rządów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry, znajdujesz się na blogu Jarosława, czyli mnie! Jest to blog, który zajmuje się wszelako pojętą techniką. Od obiektywów, przez piloty, do konstrukcji telewizora! Co tylko zechcesz, od A do Z. Zbiór mojej wiedzy będzie powiększał się z dnia na dzień, i o wszystkim będę Cię informować na bierząco, abyś i Ty uczył się wraz ze mną!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)